دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تأثیرعوامل مؤثر برقصد مشتریان در بهره گیری از بانکداری موبایلی

قسمتی از متن پایان نامه :

بانکداری موبایلی[1]

تعداد کاربران موبایل روز به روز در حال افزایش می باشد و به زودی افرادی که با موبایل به اینترنت وصل می شوند بیشتر از کسانی خواهد بود که با کامپیوتر شخصی با اینترنت ارتباط مستقر می کنند. یکی از نخستین خدمات تجارت موبایل، بانکداری موبایلی می باشد. این رویکرد در حقیقت توسعه یافته بانکداری اینترنتی و تلفنی می باشد.

بانکداری موبایلی را می توان به صورت کانالی تعریف نمود که در آن مشتریان از طریق یک دستگاه موبایل با بانک تعامل می کنند در واقع انجام خدمات مالی از زمانی که اینترنت بی سیم وارد حیطه دنیای دیجیتال نهاده می باشد، امکان پذیر شده و مفهوم بانکداری اینترنتی را به دنیای موبایل توسعه داده می باشد. این خدمات به مشتریان این امکان را می دهد که در هر زمان و هر مکان از طریق دستگاههای ارتباطی دستی به حسابهای بانکی شان دسترسی پیدا کنند و معاملات روزانه را انجام دهند.  با تلفن همراه  می توان بسیاری از عملیات بانکی همچون مطالعه مانده وجه در حسابها ، توقف پرداخت چک، نقل و انتقال پول از یک حساب به حساب دیگر و…. را انجام داد. و برای انجام امور بانکی تلفن همراه از تلفن عادی ایمن تراست (ایمانی ،1388، 56 ).

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

بانکداری همراه عبارت می باشد از بهره گیری از واسطه کاربردهای مبتنی برتلفن همراه برای دریافت اطلاعات حساب بانکی و انجام تراکنش های مالی بانک ها ومؤسسات مالی. از دید کاربر،  خدمات بانکداری همراه ممکن می باشد فعال یا غیر فعال باشد. خدمتی که کاربر در هر لحظه بتواند به اطلاعات حساب خود دسترسی و امکان انتقال وجه وجود داشته باشد، یک خدمت فعال خوانده می گردد و خدمتی که توازون اطلاعات در حساب با تأخیر زمانی انجام گردد خدمت غیر فعال خوانده می گردد( فقیهی و همکاران،1390 ،1).

2-2-3)استانداردهای و پروتکل های مورد بهره گیری در بانکداری موبایلی

امنیت در ارائه خدمات بانکی توسط تلفن همراه ، امری مهم و حساس می باشد. به نظر بعضی از کارشناسان، بانکداری موبایلی به گونه بالقوه بسیار امن تر از بانکداری از طریق اینترنت می باشد. مهمترین مسأله برای کاربرانی که از خدمات بانکداری موبایلی بهره گیری می کنند، امنیت می باشد و اگر این مسأله مورد توجه دقیق قرار نگیرد، بانکداری موبایلی با استقبال مواجه نخواهد گردید. بهره گیری از پروتکل و استانداردهای امنیتی موبایل، دستخوش تغییر و تحول بوده می باشد.در اینجا گذری بر سیر فناوری موبایل خواهیم داشت. خدمات ارتباطات موبایل دارای 3 مرحله بوده می باشد (حسنی و همکاران ،137،1387-139):

  • آنالوگ
  • دیجیتال
  • چند رسانه ای

هر کدام از این مراحل، به عنوان نسلی از موبایل شناخته شده می باشد. در اینجا به مطالعه نسلهای آن خواهیم پرداخت.

[1] Moble Banking

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

هدف اصلی: تعیین اندازه تأثیر عوامل مؤثر بر قصد مشتریان  در بهره گیری از بانکداری موبایلی در بانکهای ملی شهر رشت

اهداف فرعی:                                                                                   

 تعیین اندازه تأثیر سودمندی ادراک شده،[1] سهولت بهره گیری ادراک شده[2]، ریسک کارایی ادراک شده[3]، ریسک مالی ادراک شده[4]، ریسک امنیتی ادراک شده[5] و ریسک حریم خصوصی ادراک شده از بانکداری موبایلی[6]  بر قصد بهره گیری[7] مشتریان بانکهای ملی رشت

1-5)سؤال اصلی پژوهش

عوامل مؤثر چه تأثیری بر قصد مشتریان در بهره گیری از بانکداری موبایلی در شعب بانک ملی رشت دارد؟

[1] Perceived usefulness

[2] Perceived Ease of Use

[3] Performance risk

[4] Security risk

[5] Financial risk

[6] Privacy risk

[7] to use mobile banking  intention