دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تأثیرعوامل مؤثر برقصد مشتریان در بهره گیری از بانکداری موبایلی

قسمتی از متن پایان نامه :

  • نسل اول

این نسل تلفن همراه دارای ویژگی های زیر می باشد:

1) آنالوگ

2) مدارهای سوئیچ

3) صدای ضعیف

4) قابلیت پائین

5)عدم وجود تدابیر امنیتی

یکی از نگرانی های اولیه، در ارتباط با امنیت در تلفن های آنا لوگ این بود که سیگنالها رمز نگاری نمی شدند پس در مسیر عبور به راحتی قابل گوش دادن بودند. هر چند تلفنهای آنالوگ هنوز در امریکا بهره گیری می شوند و تکنولوژی آنها پیشرفت نموده می باشد اما تحول و دگرگونی منطقی به سمت دیجیتال بوده می باشد.

  • نسل دوم

با بهره گیری از فناوری دیجیتال، قابلیت نمومه گیری صدا به صورت صفر و یک و انتقال آن بر روی شبکه بی سیم برای  انتقال به تلفن دیگری، از همین نسل و یا تلفنهای سنتی که در آنجا به موجهای صوتی تبدیل می گردد، در این نسل موجود می باشد. ویژگی این نسل عبارتند از:

– مدارهای سوئیچ

– انتقال محدود اطلاعات

– پشتیبانی داده ، فاکس و sms

– امکان بهره گیری از رمز نگاری (با کلید رمز 40 بیتی )

– سیستم جهانی برای ارتباطات موبایل (GSM)[1] استاندارد دیگر برای نسل دوم

  • نسل 2.5

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

سرویس جهانی رادیویی بسته ای (GPRS)[2] را می توان مانند سرویس GSM برای دسترسی به اینترنت در نظر گرفت. نسل2.5 داده ها را با سرعت بالاتری پشتیبانی می کند. (171 بیت در ثانیه ) همچنین اتصالات همیشگی داده ها را حفظ می کند. به این شکل که کاربران می توانند به گونه دائم به اینترنت دسترسی داشته و تنها در زمان دریافت و ارسال داده ها هزینه ای را پرداخت خواهند نمود و در حالت معمولی هیچ هزینه ای مر بوط به اتصال به اینترنت از کاربران دریافت نمی گردد .

  • نسل سوم
  •  

    نسل سوم که با IMT-2OOO نیز شناخته شده می باشد، نسل جدیدی از ارتباطات بی‌سیم می‌باشد. (اینترنت همراه) به دلیل اینکه سیستم های نسل سوم تکامل یافته سیستم‌های متفاوت و ناسازگار نسل دوم مانند GSM ،CDMA[3] می باشند، قابلیت کار و سازگاری با سیستم‌های مختلف را دارا می باشند. و مشخصات این نسل عبارتند از :

     

    پهنای باند گسترده مبتنی بر پروتکل بسته ای ، انتقال متن ، تصاویر ویدئویی چند رسانه ای حداکثر 2 مگا بایت در هر ثانیه در محیط بی سیم و 384 بیت در ثانیه در محیط موبایل ، نسل سوم بسته به جایگاه مکانی در جهان متفاوت می باشد .در اروپا نسل سوم UMTS[4] ، در ژاپن  و امریکاCDMA می باشد. در ارتباط با امنیت این نسل بایستی گفت، رمزنگاری آن با بهره گیری از کلیدهای 128 بیتی انجام می گردد و روش تایید و تسویه با بهره گیری از کلیدهای رمز نگاری برای مطالعه هویت دو طرف بهره گیری می باشد.

    2-2-4)  خدمات  ارائه شده در بانکداری موبایلی

     

    زمانی که شبکه های موبایل به WAP ، GPRS، UMTS مجهز می شوند تا خدمات چند رسانه ای نسل بعد را ارائه دهند خدمات بانکی از طریق موبایل وارد این صنعت خواهد گردید. مشتریان می توانند به کمک این خدمات صورتحساب بانکی خود را نظاره کرده ، پول حواله کنند ، از پرداخت های بزرگ اطلاع پیدا کنند و حتی کنترل کامل روی حسابهای خود انجام دهند.تعدادی از این خدمات و سرویس ها به صورت زیر می باشد :

    چک کردن مانده حساب شخصی ، نظاره چند مبادله مالی آخر ، درخواست صورتحساب ، دستور انتقال پول از یک حساب مشتری به حسابهای دیگر او ، درخواست دسته چک ، ارسال پیامهای کوتاه از طرف بانک به مشتری که این پیامها SMS شناخته شده می باشد، تغییر رمز عبور.

    از دیگر خدمات بانکداری موبایلی که حالت خاص پیدا می کند می توان به موارد زیر تصریح نمود:(فکور ثقیه،1388، 140)

    [1] Global System for Mobile Communication

    [2] General Pocket Radio Services

    [3] coad Division Multiple Access

    [4] Univeral Mobile Telecommunication System

    سوالات یا اهداف این پایان نامه :

    اهداف پژوهش

    هدف اصلی: تعیین اندازه تأثیر عوامل مؤثر بر قصد مشتریان  در بهره گیری از بانکداری موبایلی در بانکهای ملی شهر رشت

    اهداف فرعی:                                                                                   

     تعیین اندازه تأثیر سودمندی ادراک شده،[1] سهولت بهره گیری ادراک شده[2]، ریسک کارایی ادراک شده[3]، ریسک مالی ادراک شده[4]، ریسک امنیتی ادراک شده[5] و ریسک حریم خصوصی ادراک شده از بانکداری موبایلی[6]  بر قصد بهره گیری[7] مشتریان بانکهای ملی رشت

    1-5)سؤال اصلی پژوهش

    عوامل مؤثر چه تأثیری بر قصد مشتریان در بهره گیری از بانکداری موبایلی در شعب بانک ملی رشت دارد؟

    [1] Perceived usefulness

    [2] Perceived Ease of Use

    [3] Performance risk

    [4] Security risk

    [5] Financial risk

    [6] Privacy risk

    [7] to use mobile banking  intention