دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

  ارتباط بین مزایا و هزینه های درک شده و مراجعه مجدد مشتریان بانک ملت

قسمتی از متن پایان نامه :

مزایای وفاداری مشتری

مزایای زیادی برای وفاداری مشتری بر شمرده اند که بارز ترین آنها عبارتند از:

کاهش هزینه های جذب مشتریان جدید

کاهش حساسیت مشتریان به تغییرات قیمت ها

منافع حاصل از ارزش طول عمر مشتری

عملکرد مثبت از طریق افزایش قدرت پیش بینی

افزایش موانع برای ورود رقبای جدید

مشتریان وفادار اصولا سود آورند و منافعی که در اثر بلوغ مشتریان در شرکتها در بلند مدت حاصل می گردد دارای اجزای زیر می باشد:

  1. هزینه های جذب: این هزینه ها شامل قیمتی می باشد که شرکت در بار اول برای جذب هر مشتری متحمل می گردد. این قیمت شامل هزینه های تبلیغات مستقیم، کمیسیون فروش، نیروهای فروش و ترفیعات می باشد که مستقیما برای جذب این مشتریان پرداخت می گردد. این هزینه در سال اول نمی تواند توسط درآمد های حاصله تسویه گردد.
  2. سود پایه: مابه التفاوت درآمد های حاصل از فروش نهایی شرکت و هزینه های شرکت در سال دوم مربوط می گردد.
  3. رشد درآمد: سود واقعی در حقیقت از آنجا شروع می گردد که مشتری خرید هایی به مقدار و انواع بیشتر انجام می دهد و ارزش های حاصل از وفاداری خود را نشان می دهد.
  4. صرفه جویی: شرکتها و مشتریان، هر دو با افزایش تجربه یاد می گیرند که چطور عملکرد موثری داشته باشند و صرفه جویی های اقتصادی در خصوص سرعت و زمان و … انجام می شود.
  5. مراجعات: افزایش قدرت پیش بینی شرکتها از طریق مشتریان برای بازگشت مجدد برای خرید، در کل به بهبود نرخ بازگشت سرمایه شرکت و افزایش سود عملیاتی شرکتها منجر می گردد.
  6. صرف قیمت: مشتریان وفادار، اغلب تمایل به پرداخت دارند و برای بهره گیری از کوپن های ضعیف و دیگر ابزار های ترفیعی علاقه اندکی از خودشان نشان می دهند. در حقیقت، آنها به قیمت ها حساس نیستند(اسدی، 87، ص 4).

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

  • اهداف پژوهش

 هدف کلی از این پژوهش مطالعه مزایا ، هزینه ها و ارزش درک شده بر مراجعه مجدد مشتریان بانک ملت در شهرستان رشت می باشد. اهداف این پژوهش عبارتند از:

  1. سنجش ارتباط بین ارزش درک شده با مراجعه مجدد مشتریان
  2. سنجش ارتباط بین کیفیت اطلاعات با ارزش درک شده
  3. سنجش ارتباط بین کیفیت سیستم با ارزش درک شده
  4. سنجش ارتباط بین کیفیت خدمات با ارزش درک شده
  5. سنجش ارتباط بین کوشش تکنولوژیکی با ارزش درک شده
  6. سنجش ارتباط بین هزینه های مالی درک شده با ارزش درک شده
  7. سنجش ارتباط بین ریسک درک شده با ارزش درک شده
  8. آزمون مدل پژوهش

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید