دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

بالابرهای هیدرولیکی قسمت سوم

اخیراً بالابرهای هیدرولیکی (آسانسورهای هیدرولیکی) جای خود را در بین کاربران خانگی باز کرده‌اند. در اروپا بیش از ۷۰ درصد از آسانسورهای زیر ۵ طبقه هیدرولیک استفاده می‌شوند که از محاسن این نوع آسانسورها می‌توان به نرمی حرکت در استارت اولیه؛ خرابی و استهلاک بسیار کم؛ سهولت در عیب‌یابی و تعمیر؛ ایجاد آسانسورهای زیبا و شیشه‌ای به دلیل حذف کادر وزنه و سیم بکسل؛ احتیاج به سازه سبک؛ عدم نیاز به موتورخانه در پشت بام؛ ایجاد آسانسورهای باربر و سنگین با تناژ بالا و زیبایی بام خانه و همچنین تراز شدن دقیق آن در طبقات اشاره نمود اما از محدودیت‌های استفاده از این نوع آسانسورها می‌توان به محدودیت در ارتفاع و کندی نسبی سرعت آن‌ها و تنها قرارگیری در چاهک را اشاره کرد. (البته امروزه با استفاده از درایو و سیستم خنک‌کننده می‌توان به سرعت ۱ متر به صورت معمول دست یافت. آسانسورهای هیدرولیک با موتور الکتریکی و پمپ فشار روغن و جک هیدرولیک کار می‌کنند.

در آسانسورهای هیدرولیک به خاطر اینکه کادر وزنه وجود ندارد و سیستم جک هیدرولیکی باید تمامی کابین و مسافران را جابه‌جا کند نیاز به موتورهای قوی تری هست. در این آسانسورها یک موتور سه فاز غوطه ور در روغن به همراه یک شیرالکتریکی مخصوص که اصطلاحاً پاور یونیت نامیده می‌شوند وظیفه تأمین فشار روغن برای جک هیدرولیک را داراست. برای راه‌اندازی موتور به خاطر وجود موتورهای قوی تر در صورت استفاده از درایو یا سافت استارتر نیاز به هزینه بسیار بالاتری است پس لذا معمولاً برای شروع به کار موتور پمپ هیدرولیک از سیستم رایج ستاره – مثلث استفاده می‌شود. اما این موتور و فشار تنها در حرکت به سمت بالا مورد نیاز است و برای حرکت کابین به سمت پایین نیازی به روشن کردن موتور و مصرف توان نیست و تنها با باز کردن یک شیر و خالی کردن روغن جک کابین به آرامی به سمت پایین حرکت می‌کند. به عبارت دیگر یک سیستم هیدرولیک تنها در نیمی از مسافت حرکتی خود (تنها به سمت بالا) خود توان قابل ملاحظه‌ای مصرف می‌کند و در نیمه دیگر (تنها به سمت پایین) از نیروی گرانش استفاده می‌کند و این موضوع مصرف برق بالاتر آن نسبت به آسانسورهای دوسرعته را منتفی می‌کند.

آسانسورهای هیدرولیک، تنها برای حمل مسافر کاربرد نداشته و برای بالابری بارهای سنگین نیز کاربرد به سزایی دارد. انواع آسانسورهای حمل بار شامل آسانسور خودروبر قیچی، آسانسور خودروبر، و بالابر کارگاهی را شامل می‌شود که عموما از نیروی هیدرولیک برای بالابری استفاده می‌شود. هم چنین، آسانسورهای هیدرولیک مناسب‌ترین وسیله برای پارکینگ‌های نیمه مکانیزه به‌شمار می‌رود و از بالابرهای هیدرولیک در پارکینگ‌های تمام مکانیزه استفاده می‌شود، که در این صورت، وظیفه جابجایی خودرو در راستای عمودی را به عهده دارد.

از مزایای آسانسورهای هیدرولیک می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

– نیروی کم / قدرت زیاد -عدم نیاز به سقف چاه مستحکم -عدم نیاز به فضای موتورخانه در بالای چاه آسانسور -ایمنی بیشتر مخصوصاً در هنگام وقوع زلزله – نرمی حرکت و دقت در توقف (مشابه سیستم تری وی اف) – توانایی بالابردن بارهای سنگین.

دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

بالابرهای هیدرولیکی قسمت دوم

  • سیستم هیدرولیک چه کاری انجام می دهد؟ سیستم های هیدرولیکی از پمپ استفاده می کنند…
سوالات متداول راجع به بالابرهای هیدرولیکی قسمت 2

سیستم هیدرولیک چه کاری انجام می دهد؟
سیستم های هیدرولیکی از پمپ استفاده می کنند تا مایعات هیدرولیک را از طریق سیستم فشار دهند تا انرژی سیال ایجاد شود. مایع از دریچه ها عبور می کند و به سیلندر می رود که در آن انرژی هیدرولیک به انرژی مکانیکی تبدیل می شود. دریچه ها برای هدایت جریان مایع و کاهش فشار در هنگام لزوم کمک می کنند.

قطعات آسانسور چیست و چگونه کار می کند؟
بیشتر آسانسورها دقیقاً مانند قرقره کار می کنند. طناب فلزی بسیار قوی به بالای ماشین آسانسور وصل شده است و از طریق “تراش” در موتورخانه بالاتر از آسانسور بالا می رود. … یک موتور می تواند چرخ را از هر جهت بچرخاند به طوری که آسانسور از بالا یا پایین می رود (با وزنی که برعکس انجام می دهد)

پل هیدرولیک چیست؟
یک پل متحرک یا یک پل متحرک ، پلی است که حرکت می کند تا امکان عبور و مرور قایق ها یا بارها را فراهم کند. … به طور کلی ، این پل ها توسط موتورهای الکتریکی اعم از وینچ کارگر ، گیربکس یا پیستون های هیدرولیک تغذیه می شوند.

آیا آسانسورهای هیدرولیک دارای ضدعرض هستند؟
آسانسورها از سیستم پمپ استفاده می کنند تا یک سیلندر سیال روی پیستون را فشار داده و کابین را بلند کند. انرژی استفاده شده برای بلند کردن آسانسور در سفر با پایین رفتن بازیافت نمی شود ، کاملاً از بین می رود. این امر به این دلیل است که آسانسورهای هیدرولیک از سیستم ضد وزنی استفاده نمی کنند

اتاق آسانسور ماشین چیست؟
دستگاه آسانسور با اتاق کمتر (معمولاً به عنوان M.R.L. یا MRL کوتاه می شود) نوعی آسانسور کششی یا هیدرولیکی است که به دستگاه آسانسور احتیاج ندارد.

تفاوت بین آسانسورهای هیدرولیک و برقی چیست؟
آسانسور برقی از برشی و کابل برای گرفتن آسانسور به بالا و پایین استفاده می کند. از طرف دیگر آسانسور هیدرولیک برق را به حرکت در می آورد.

تفاوت بین بالابر و آسانسور چیست؟
تفاوت بین آسانسور و بالابر منزل در طراحی و هزینه است. آسانسور دارای کابین کاملاً محصور است و به شافت نیز احتیاج دارد. شافت محفظه دیواری است که کابین و ماشین آلات را احاطه کرده است. … بالابرهای هیدرولیک معمولاً اساسی تر و هزینه کمتری نسبت به آسانسور دارند.

انواع آسانسور چیست؟
چهار نوع اصلی آسانسورهای مسکونی
آسانسورهای مسکونی هیدرولیک طناب.
آسانسورهای خلاء پنوماتیک برای خانه.
سیستم های آسانسور درایو درام و زنجیره ای ضد وزن درایو.
سیستم آسانسور درایو کشش.

آسانسور هیدرولیک طناب دار چیست؟
آسانسورهای هیدرولیک طناب دار از ترکیبی از جک هیدرولیک و کابل ها برای بلند کردن ماشین آسانسور استفاده می کنند. این امر امکان سوار شدن آسانسور هیدرولیک بدون نیاز به حفر سوراخ عمیق در زمین را فراهم می کند.

از بالابرهای هیدرولیک کجا استفاده می شود؟
در حالی که بالابرهای هیدرولیک عمدتاً برای بارگیری و موقعیت یابی اشیاء کاری استفاده می شوند ، در بعضی مواقع در صورت لزوم می توان از آن برای حمل پرسنل نیز استفاده کرد.

در سیستم های هیدرولیک از کدام مایع استفاده می شود؟
مایعات هیدرولیک متداول بر پایه روغن معدنی یا آب استوار است. نمونه هایی از تجهیزاتی که ممکن است از مایعات هیدرولیک استفاده کنند عبارتند از بیل مکانیکی و بکسل هیدرولیک ، ترمزهای هیدرولیک ، سیستم های فرمان قدرت ، گیربکس ها ، کامیون های زباله ، سیستم های کنترل پرواز هواپیما ، بالابرها و ماشین آلات صنعتی.

منبع تغذیه یک سیستم هیدرولیک چیست؟
شبکه برق هیدرولیک سیستمی از لوله های بهم پیوسته است که مایع تحت فشار را برای انتقال انرژی مکانیکی از منبع انرژی ، مانند پمپ ، به تجهیزات هیدرولیکی مانند بالابر یا موتور انتقال می دهند. این سیستم شبیه به یک شبکه الکتریکی است که از یک ایستگاه تولید کننده به کاربران نهایی انتقال می دهد.

منظور از ساختار هیدرولیک چیست؟
یک سازه هیدرولیکی ساختاری است که در هر بدن از آب غوطه ور شده یا جزئی از آن غوطه ور شده است ، که جریان طبیعی آب را مختل می کند. از آنها می توان برای منحرف کردن ، مختل کردن یا متوقف کردن کامل جریان استفاده کرد. … سازه های هیدرولیکی از این نوع به طور کلی می توانند به دو دسته تقسیم شوند: گلاب و وایر.

هیدرولیک برای چه مواردی استفاده می شود؟
مکانیک سیالات پایه تئوریک هیدرولیک را فراهم می کند که با استفاده از خواص مایعات بر مهندسی کاربردی متمرکز می شود. در کاربردهای سیال خود از هیدرولیک برای تولید ، کنترل و انتقال نیرو با استفاده از مایعات تحت فشار استفاده می شود.

شیرهای کنترلی چیست؟
شیر کنترل ، دریچه ای است که برای کنترل جریان سیال با تغییر اندازه گذر جریان مطابق با سیگنال از یک کنترلر استفاده می شود. این امکان کنترل مستقیم میزان جریان و کنترل متعاقب مقادیر فرآیند مانند فشار ، دما و سطح مایع را فراهم می کند.

آیا هیدرولیک به برق نیاز دارد؟
سیستم های هیدرولیک از انرژی مایع مایع برای انجام کارهای ساده ، که با استفاده از هیدرولیک استفاده می شود ، استفاده می شود ، جایی که یک مایع ، منبع تغذیه است. تجهیزات سنگین نمونه بارز است. … یک سیستم هیدرولیک از یک مایع غیر قابل فشار به عنوان سیال خود استفاده می کند تا یک گاز قابل فشرده سازی.

پمپ و انواع آن چیست؟
پمپ وسیله ای است که مایعات (مایعات یا گازها) یا گاهی اوقات دوغاب را با عمل مکانیکی حرکت می دهد. پمپ ها را می توان با توجه به روشی که از آنها برای جابجایی مایعات استفاده می شود به سه گروه اصلی طبقه بندی کرد: آسانسور مستقیم ، جابجایی و پمپ های گرانشی.

قدرت هیدرولیک پمپ چیست؟
پمپ هیدرولیک یک منبع مکانیکی نیرو است که انرژی مکانیکی را به انرژی هیدرولیک تبدیل می کند (انرژی هیدرواستاتیک یعنی جریان ، فشار). این جریان با قدرت کافی برای غلبه بر فشار ناشی از بار در پمپ خروجی ایجاد می کند.

هیدرولیک در مهندسی عمران چیست؟
مهندسی هیدرولیک به عنوان یک رشته فرعی مهندسی عمران به جریان و انتقال مایعات ، به طور عمده آب و فاضلاب اهمیت دارد. … این حوزه از مهندسی عمران با طراحی پل ها ، سدها ، کانال ها ، کانال ها و لاین ها و همچنین مهندسی بهداشتی و محیط زیست ارتباط نزدیکی دارد.

دریچه ها چگونه کار می کنند؟
سوپاپ وسیله ای است که با باز کردن ، بسته شدن یا انسداد بخشی از معابر مختلف ، جریان سیال (گازها ، مایعات ، مواد جامد سیال شده یا دوغاب) را تنظیم ، هدایت یا کنترل می کند. … دریچه های کنترل مدرن ممکن است فشار یا جریان پایین دست را تنظیم کرده و بر روی سیستم های پیچیده اتوماسیون کار کنند.

دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

بالابرهای هیدرولیکی قسمت اول

  • تفاوت بین آسانسور هیدرولیک و کششی چیست؟ کشش در مقابل آسانسورهای هیدرولیک: کدام یک برای ساختمان شما مناسب است؟
سوالات متداول راجع به بالابرهای هیدرولیکی

آسانسور هیدرولیک چیست؟
آسانسورهای هیدرولیک آسانسورهایی هستند که توسط پیستونی که درون یک سیلندر حرکت می کند تأمین می شوند. یک موتور الکتریکی برای حرکت پیستون ، روغن هیدرولیک را درون سیلندر پمپ می کند. پیستون به راحتی کابین آسانسور را بالا می برد. … از آسانسورهای هیدرولیک در ساختمانها تا ارتفاع پنج یا شش طبقه زیاد استفاده می شود.

دستگاه آسانسور هیدرولیک چگونه کار می کند؟

آسانسورهای هیدرولیک بر روی یک اصل اساسی کار می کنند: برای بالا رفتن ، یک پمپ روغن را به داخل سیلندر فشار می دهد ، پیستون (که ماشین آسانسور را تحت فشار قرار می دهد) به بالا فشار می آورد. برای پایین آمدن ، سوپاپ باز می شود و روغن مجاز به برگشت به داخل مخزن است و با استفاده از نیروی گرانشی ماشین آسانسور به عقب رانده می شود.

آیا آسانسورهای هیدرولیک ایمن هستند؟
سیستم آسانسور هیدرولیک قابل اعتماد و ایمن است. کابین آسانسور هرگز در هوا معلق نمی شود و توسط بازوی هیدرولیکی در طبقات بالاتر نگه داشته می شود. بازو با خیال راحت کابین و مسافران آن را به بالا و پایین می برد. قابلیت اطمینان و ایمنی آنها ، آنها را به یک انتخاب آسانسور مسکونی محبوب تبدیل کرده است.

یک آسانسور هیدرولیک در چند طبقه می تواند حرکت کند؟
آسانسورهای هیدرولیک معمولی. آنها از سیلندر هیدرولیک زیرزمینی استفاده می کنند ، برای ساختمانهای سطح پایین با دو تا پنج طبقه کاملاً متداول است (گاهی اوقات به ندرت تا شش تا هشت طبقه) ، و سرعت آنها تا حداکثر 1 متر در ثانیه (200 فوت در دقیقه) است.

هزینه نصب و راه اندازی آسانسور هیدرولیکی چقدر است؟
دو نوع متداول آسانسور که در خانه نصب شده است امروزه هیدرولیک و پنوماتیک هستند. آسانسورهای هیدرولیک بنا به نوع تجهیزات به کار رفته در حال حاضر هزینه ای حدود بین 7،000،000تومان تا 30،000،000 تومان برای هر طبقه دارند.

آیا آسانسورهای هیدرولیکی می توانند سقوط کنند؟
شرکت های زیادی درزمینه بالابرهای هیدرولیکی فعالیت دارند ولی با این وجود تعداد کمی از این آسانسورها دارای وسایل ایمنی هستند تا بتوانند در مواقع کنترل نشده یا ناخواسته جلوی سقوط آنها را بگیرند، بنابراین باید از شرکت هایی استفاده کرد که تمهیدات ایمنی برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار باشد … آسانسورهای هیدرولیک حرکت آهسته ای دارند. آنها توسط مایع هیدرولیکی که در یک سیستم بسته وجود دارد هل داده می شوند.

چه چیزی از آسانسور هیدرولیکی پشتیبانی می کند؟
آسانسورهای هیدرولیک توسط پیستونی در پایین آسانسور پشتیبانی می شوند که به عنوان یک موتور موتور الکتریکی یا یک مایع هیدرولیک دیگری به داخل پیستون ، آسانسور را به سمت بالا سوق می دهد.

حد بالایی در ارتفاع برای آسانسورهای هیدرولیک چیست؟
حداکثر ارتفاع علمی و عملی تقریباً 60 فوت است (حدود 18 متر). بالابرهای هیدرولیکی Roped – این یک سیستم محرک هیدرولیک / کششی هیبریدی است.

مزایای آسانسور هیدرولیک چیست؟
مزایای آسانسورهای هیدرولیک
آسانسورهای هیدرولیک نسبت به سایر انواع آسانسورها ارزانتر است. آنها در یک ساختمان فضای کمتری اشغال می کنند و تقریباً 10 درصد مساحت کمتری برای شافت بالابر احتیاج دارند. آنها با بارهای سنگین بسیار کارآمد هستند ، زیرا نیروی هیدرولیک مقاومت بالابری به مراتب بیشتر را ایجاد می کند.

چه کسی آسانسور هیدرولیک را اختراع کرده است؟
اولین مورد توسط مخترع آلمانی ورنر فون زیمنس در سال 1880 ساخته شد. مخترع سیاه ، الكساندر مایلز در 11 اكتبر 1887 یك دستگاه آسانسور برقی (پت آمریکایی # 371،207) اختراع كرد. الیسا اوتیس در 3 اوت 1811 در هالیفكس ، ورمونت به دنیا آمد. .

اصل آسانسور هیدرولیک چیست؟
آسانسور هیدرولیک بر اساس قانون پاسکال کار می کند که می گوید اگر نیرویی به هر نقطه از یک مایع محصور وارد شود ، فشار به همان اندازه و به طور ناچیز از طریق مایع خارج می شود.

سیستم هیدرولیک برای اجرای تجهیزات حرکتی و بالابر چیست؟
سیستم های آسانسور هیدرولیک با استفاده از قوچ هیدرولیک ، پیستونی با مایع که درون یک سیلندر نصب می شود ، ماشین را بلند می کنند. … مخزن (مخزن سیال) پمپ ، با موتور الکتریکی. دریچه ای بین استوانه و مخزن.

اصل سیستم هیدرولیک چیست؟
این نوع سیستم های مبتنی بر سیال محصور با استفاده از مایعات غیر قابل فشار تحت فشار به عنوان رسانه انتقال ، سیستم های هیدرولیکی نامیده می شوند. سیستم هیدرولیک بر اساس قانون پاسکال کار می کند که می گوید فشار در یک مایع محصور در همه جهات یکنواخت است.

دسته‌ها
English article

hydraulic elevator

How Elevators Work

The concept of an elevator is incredibly simple — it’s just a compartment attached to a lifting system. Tie a piece of rope to a box, and you’ve got a basic elevator.

Of course, modern passenger and freight elevators are a lot more elaborate than this. They need advanced mechanical systems to handle the substantial weight of the elevator car and its cargo. Additionally, they need control mechanisms so passengers can operate the elevator, and they need safety devices to keep everything running smoothly.

There are two major elevator designs in common use today: hydraulic elevators and roped elevators.

Hydraulic elevator systems lift a car using a hydraulic ram, a fluid-driven piston mounted inside a cylinder. You can see how this system works in the diagram below.

This content is not compatible on this device.

The cylinder is connected to a fluid-pumping system (typically, hydraulic systems like this use oil, but other incompressible fluids would also work). The hydraulic system has three parts:

  • tank (the fluid reservoir)
  • pump, powered by an electric motor
  • valve between the cylinder and the reservoir

The pump forces fluid from the tank into a pipe leading to the cylinder. When the valve is opened, the pressurized fluid will take the path of least resistance and return to the fluid reservoir. But when the valve is closed, the pressurized fluid has nowhere to go except into the cylinder. As the fluid collects in the cylinder, it pushes the piston up, lifting the elevator car.

When the car approaches the correct floor, the control system sends a signal to the electric motor to gradually shut off the pump. With the pump off, there is no more fluid flowing into the cylinder, but the fluid that is already in the cylinder cannot escape (it can’t flow backward through the pump, and the valve is still closed). The piston rests on the fluid, and the car stays where it is.

To lower the car, the elevator control system sends a signal to the valve. The valve is operated electrically by a basic solenoid switch (check out How Electromagnets Work for information on solenoids). When the solenoid opens the valve, the fluid that has collected in the cylinder can flow out into the fluid reservoir. The weight of the car and the cargo pushes down on the piston, which drives the fluid into the reservoir. The car gradually descends. To stop the car at a lower floor, the control system closes the valve again.

This system is incredibly simple and highly effective, but it does have some drawbacks. In the next section, we’ll look at the main disadvantages of using hydraulics.

دسته‌ها
مقاله فارسی

سلام دنیا!

به وردپرس خوش آمدید. این اولین نوشتهٔ شماست. این را ویرایش یا حذف کنید، سپس نوشتن را شروع نمایید!